Tuesday, November 2, 2010

BAHANA KALAU PILIH PEMIMPIN NGAJI TAK TINGGI

Kejadian ini telah berlaku semenjak tahun 2008 lagi. Walau pun menyedari UMNO bukan lagi mewakili kerajaan Selangor tetapi masih terdapat pemimpin UMNO yang masih lagi menggunakan jata kerajaan Selangor sewenang-wenagnya. Dalam kes di Bangi pemimpin UMNO masih lagi mengantung kain rentang dengan jata kerajaan Selangor bersama logo ‘keris telanjang’ mereka.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bagi membuktikan mereka berkuasa biasanya kain rentang itu digantung di pagar-pagar sekolah dan juga di tempat awam yang lain. Terpampang bersama mereka ialah gambar DS Najib bersebelahan seolah menunjukkan mereka ini mempunyai jawatan terkanan selepas DS Najib.. Turut tertera ialah jawatan ’penyelaras DUN Bangi’. Orang ramai dikelirukan sehingga wujud persoalan, jika majoriti rakyat telah memilih seorang ADUN apa perlu jawatan penyelaras DUN. Apakah mereka dari pihak yang sama?

Apa pun ramai penduduk Bangi yang majoritinya mempunyai pendidikan yang tinggi cuma melihat pemandangan ini dengan sifat kasihan kerana menyedari bahawa orang yang mendakwa ‘penyelaras DUN Bangi’ itu hanya mempunyai pendidikan setakat SPM sahaja. Mungkin beliau tidak mempunyai pengetahuan tentang hal ini.

Untuk pengundi di Galas, anda mungkin akan berdepan dengan masalah yang lebih teruk dari ini jika anda memilih seorang yang hanya lulus setakat SPM sahaja untuk mewakili anda. Selamat Mengundi pada 4 November ini.

No comments: