Sunday, November 20, 2011

PULOHAN BANER PROGRAM TPM MAHYUDDIN HILANG DICURI?

Hanya kerana nak mengadakan majlis serahan RM100/= kepada pelajar di SMK Bandar Baru Bangi, baner ucapan dari ADUN Bangi dan saf pimpinan PAS Serdang yang ditujukan kepada pelajar yang sedang menghadapi SPM,STAM dan STPM ditanggalkan. Turut ditanggalkan ialah baner ucapan dari Nisa Serdang. Yang mengjengkelkan ialah baner dari pihak Umno/Bn Serdang dibiarkan tidak terusik. Baner dari pihak PAS Serdang mengandungi doa yang mengajak setiap yang membacanya turut sama mendoakan kejayaan pelajar-pelajar yang sedang menghadapi peperiksaan kini.












Dalam perkembangan yang sama pihak Umno Serdang berada dalam keadaan kelam kabut bila hanya tinggal dua hari sahaja lagi menjelang Program Ilham yang akan diadakan pada pagi ini 21 November 2011 di padang SK Bandar Seri Putra tapi puluhan baner yang dipasang telah hilang. Kekecohan itu menyebabkan mereka menuding jari kepada pihak PAS Serdang yang menanggalkannya. Satu laporan polis telah dibuat oleh Timbalan Ketua Bahagian Umno Serdang yang dilihat sebagai calon Umno bakal bertanding di DUN Bangi.

Apa yang berlaku sebenarnya ialah kontraktor yang dilantik oleh pihak mereka gagal memasang baner pada tarikh yang ditetapkan. Ini dapat dijelaskan dengan aktiviti memasang baner dijalankan sehari menjelang perhimpunan itu. Tidak dapat dipastikan samada pihak Umno Serdang telah menarik balik laporan polis yang dibuat sebelum ini.

No comments: