Tuesday, February 11, 2014

MASIH RAMAI WARGA EMAS KAUM TIONGHUA BELUM MENDAFTAR SMUE

putra Mahkota, KAJANG – Masih ramai warga emas terutama kaum­ Tionghua  belum mendaftar di bawah Skim Mesra Usia Emas. Pekara ini didedahkan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bangi , Ustaz Shafie Ngah dalam ucapan alu-aluannya sempena Program Jamuan Tahun Baru Cina 2014 di Padang Awam Putra Kajang. Mereka yang mendaftar di bawah skim ini layak menerima sumbangan khairat kematian sebanyak RM2,500.

Figure 1:Pemberian baucer RM100 kepada warga emas yang dijemput khas bersama keluarga mereka

“Bagi menghargai jasa dan pengorbanan warga emas kerjaan Pakatan Rakyat Selangor mengadakan skim ini tanpa mengira kaum, fahaman politik, jantina dan sosial. Saya menyeru orang ramai terutama warga emas yang hadir pada hari ini untuk mendaftar di Pusat Khidmat ADUN Bangi yang dekat sahaja di sini atau di mana-mana Pusat khidmat Masyarakat Setempat yang berhampiran.”
“Berilah peluang kepada kami untuk memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada anda,”mengakhiri ucapan beliau.
Terdahulu dari itu Ahli Parlimen Serdang, Dr. Ong Kian Meng dalam ucapan perasmiannya menyatakan bahawa beliau yakin dan optimis dengan kehadiran Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Ahli Dewan Negeri Selangor mampu membawa anjakan Pakatan Rakyat ke arah menguasai Putrajaya.
“Pengundi di Kajang akan lebih beruntung sekiranya Datuk Seri Anwar Ibrahim mewakili mereka dalam plihanraya kecil nanti. Oleh itu saya menyeru mereka yang hadir hari ini memberitahu jiran kita, pengundi di Sungai Chua untuk turut menyokong Pakatan Rakyat (mengundi Datuk Seri Anwar Ibrahim).”

Figure 2: Antara yang hadir dalam Program Jamuan Tahun Baru Cina 2014 Siri 1,Putra Kajang.

En. Abu Bakar Alias, pengarah program menjelaskan,”Sempena sambutan Tahun Baru Cina kali ini Pejabat ADUN Bangi dengan kerjasama Pejabat Ahli Parlimen Serdang mengadakan 3 program jamuan di tempat yang berasingan. Putera Kajang, Bukit Mewah dan Pekan Bangi. Sebanyak 500 baucer bernilai RM100 diagihkan kepada warga emas dan orang susah semasa program itu”
Di samping jamuan dan sumbangan baucer dilakukan, kemeriahan lebih terasa dengan pemberian ‘ang pow’ kepada kanak-kanak yang hadir.

Figure 3: Pemberian 'ang pow' kepada kanak-kanak sebagai acara kemuncak

1 comment:

aditya.aulia139@gmail.com said...

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
BBM INVITE:::[D8980E0B]