Friday, September 24, 2010

SELERA MAKAN BERTAMBAH BILA BINI PUAKA TAK KACAU

Sekumpulan 4 orang mahasiswa Universiti Malaya yang menghadapi tuduhan membakar carpet yang bakal dilalui oleh ‘Big Momma” dan menconteng dinding dengan perkataan "C4", "bini puaka" dan "pembunuh Altantuya" di dinding Dewan Kuliah Utama Akademi Pengajian Islam (API) UM pada 24 Jun tahun lalu.sebelum kedatangan isteri perdana menteri itu dibebaskan dari tuduhan tersebut oleh Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur.

Kira-kira 60 orang penyokong mereka terdiri dari mahasiswa 4 dari 4 buah universiti di Lembah Kelang menyambut kemengan mereka dengan melaungkan slogan ‘Bangkit Mahasiswa’ dan “Student Power’.

Kemengan ini sudah dijangka kerana pertuduhan terhadap mereka dengan saksi-saksi dari pihak keselamatan UM adalah tidak jelas. Namun ramai menjangkakan akan ada ‘tangan-tangan’ yang cuba mempengaruhi keputusan penghakiman. Apakah akan ada tindakan ‘tak dapat tanduk telinga dipulas’?Memandangakan kemenagan ini sedikit sebanyak akan menaikkan semangat dikalangan perjuangan mahasiswa ke arah lebih berkeyakinan untuk menentang dasar-dasar kerajaan yang membelakangkan kepentingan rakyat.

No comments: