Tuesday, January 4, 2011

JAWATAN BARU KHUSRIN


 
1.Pertemuan MB Selangor TS Khalid Ibrahim dengan Sultan Selangor mengenai isu perlantikkan Khusrin sebagai SUK mulanya  menampakkan jalan penyelesaian. Dua langkah yang harus dilakukan iaitu berbincangan dengan JPA-SUK Negara yang mungkin dapat kita jangkakan apa keputusannya. Atau meminda Perlembagaan Negeri Selangor melalui sidang tergempar DUN Selangor. 

2.Malang sekali halangan demi halangan diranjau sehingga isu ini bakal berlarutan. Noh Omar MP BN yang tengelam sekejap kerana isu benih padi dan baja tiba-tiba bersuara bahawa Pakatan Rakyat Selangor memerlukan suara dua pertiga sidang DUN untuk mengubah perlembagaan. Sedangkan sekarang PR hanya mempunyai undi sebanyak 35 sahaja. 

3.Ranjau seterusnya adalah dari  si kitul ini (Datuk Mohd Munir)yang menjawat Setiausaha Sulit kepada Sultan Selangor nampaknya mempunyai agenda tertentu sehingga beria-ia benar ingin terus meletakkan Khusrin sebagai SUK. Title  ‘Datuk’ yang dibawanya menunjukkan gelaran yang diterima itu adalah dari Kerajaan Persekutuan. Senang cerita dia ini juak-juak BN. Maka semestinya agenda BN cuba dipenuhnya berdasarkan segala tindakannya sejak kebelakangan ini.

4. Jalan penyelesaian terbaik ialah mengantikan Khusrin dengan orang lain yang dipersetujui bersama. Calon dari JUSA A dan mempunyai cirri-ciri profesionalisme yang tinggi. Bukan calon lantikan politik bagi mengurus tadbir Selangor sebagai negeri terkaya di Malaysia. Bukan dari PKR,PAS,UMNO,DAP dan sebagainya.

5. Mengenai Khusrin pula sebagai mengenang jasa ex-officionya dan setianya kepada umno dilantik sebagai SU Hal-Ehwal Aurat Wanita. Pegawai JAIS selalu komplen dia ini tak tahu bermesyuarat. Maka jawatan barunya itu amat sesuai. Cik Teo Nie Ching MP Serdang mesti setuju lantikan ini.

No comments: