Friday, February 11, 2011

ONE DOWN ANOTHER ONE TO GO


Semua jentera memihak kepada mereka. Media, polis, kehakiman, kewangan hatta siak yang bekerja di masjid-masjid pun mereka ingin kuasai.

Lalu dimaka kita sebagai rakyat marhaen? Celik biji mata hingga mata tertutup memerah keringat tenaga dan fikiran bagi membolehkan institusi mereka terus hidup kerana kita bernaung dibawah mereka.

Namun pada hari ini kita melihat keangkuhan satu institusi dijatuhkan oleh suara-suara rakyat yang terpanggil atas satu kesedaran. Walau pun tersepit keangkuhan Hosni Mubarak masih ingin terus berkuasa walau pun sekejap. Masih lagi ingin menghitung kira-kira agar selepas kejatuhannya ia berada pada pihak yang masih mengekalkan keuntungan. Trend Pak Lah sewaktu ingin turun dari tahta digunapakai. Sama turutnya adalah Samy Velu.

Seperti turunnya Hosni Mubarak pada hari ini tidak membawa apa-apa perubahan kerana institusi itu masih kekal. Masih korup. Masih lagi menindas rakyat dengan kekuasaan mereka. Kelak muncul dari mereka seorang pemimpin yang berdogeng untuk melakukan perubahan. Mereka dari ‘tong najis’ yang sama.  Mampukah mereka?

Wajarkah kita mempercayainya? Terus dan terus memberikan peluang dan harapan.
Atau perlu kita nyahkan mereka dari tahta yang telah mereka kuasi selama 5 dekad ini.

Ubah sekarang! Selamatkan Malaysia. Hancur Mubarak hancur BN.

No comments: