Monday, February 24, 2014

Agenda Bangi Sihat : Program Gotong-royong Basmi Aedes Diakhiri Dengan Majlis Hi Tea Di Kajang Utama

Kajang Utama : 23 Februari 2014.
“Banyakkan minum air kosong.  Jaga kesihatan diri dan keluarga.  Jaga (alam) sekitaran kita. Terutama sekali pada musim panas sekarang ini. ”
Antara ucapan awal YB. Ustaz Shafie Ngah, ADUN Bangi ketika merasmikan Program Minum Petang di Balai Raya Kawasan Rukun Tetangga (KRT) Kajang Utama. Turut hadir ialah YB Dr. Ong Kian Meng, Ahli Parlimen Serdang dan Tn. Hj. Ibrahim Martibi, Pengerusi KRT Kajang Utama.

Figure 1: YB Dr. Ong Kian Meng, Ahli Parlimen Serdang sedang berucap.
Menyambung ucapan beliau, “Kita menganjurkan program senamrobik secara percuma pada setiap hujung minggu di enam lokaliti khusus untuk kaum wanita. Kita dalam pelaksanaan akhir untuk menganjurkan senaman ‘Tai-Chi’ khusus untuk golongan tua. Selain dari program gotong-royong terutama dalam usaha membasmi aedes yang lebih kerap diadakan sekarang. Ini adalah sebahagian dari pelaksanaan agenda Bangi Sihat. “

Figure 2: Sumbangan PERKAWANIS disampaikan oleh Ustazah Che Maryam, isteri ADUN Bangi.
Dalam program yang sama seramai 32 orang  menerima wang tunai sumbangan dari PERKAWANIS (Pertubuhan Kebajikan Amal Wanita Selangor) yang dipengerusikan oleh YBhg. Puan Sri Salbiah Tunut, isteri MB Selangor. Mereka terdiri dari kaum Cina yang menetap di Jalan Reko, Jalan Bukit, Kajang Bukit Mewah dan Kajang Utama. Sumbangan disampaikan oleh Ustazah Che Maryam (isteri  ADUN Bangi).

Figure 3 Hadirin yang menetap di Jalan Reko, Jalan Bukit, Kajang Bukit Mewah dan Kajang Utama yang hadir.
Sebelum dari itu pada paginya telah diadakan Program Gotong-royong Basmi Aedes. Prgoram dianjurkan oleh Pusat Khidmat Masyarakat Setempat (PKMS) Kajang Utama dengan kerjasama KRT Kajang Utama, Pejabat Kesihatan Daerah Hulu Langat dan Jabatan Penjara Malaysia (Sg. Jelok). Program dihadiri lebih dari 150 orang bermula dari jam 8 pagi dan tamat jam 11 pagi.


1 comment:

aditya.aulia139@gmail.com said...

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
BBM INVITE:::[D8980E0B]